Artikel

FAQ

Antwoord op veelgestelde vragen over de promotiepakketten

Waarom een promotietoolkit?

Gedeelde look is gedeelde boodschap.
De Maand van de Geschiedenis wordt georganiseerd door honderden musea, archieven, boekhandels, theaters, bibliotheken, platforms, historische verenigingen en noem maar op. Als we één visuele identiteit uitstralen, dragen we samen de campagne waardoor onze boodschap voor het publiek herkenbaar is. We creëren meer bereik en kunnen de promotie van geschiedenis daarmee krachtiger neerzetten.

Wat zit er in een online promotietoolkit?

In de toolkit zit een template waarmee je zelf een poster voor je activiteit kan maken, een template voor een programmaflyer inclusief blokkenschema, een Facebook-layer voor de online zichtbaarheid, het logo van de Maand van de Geschiedenis en een promotiefilm die te embedden is op je eigen website of social media-kanalen. Ook bevat de online toolkit een invulpersbericht en een template voor een eigen beachvlag.

Hoe gebruik ik de online promotietoolkit?

Voor de templates van de poster en programmaflyer heb je het programma (en kennis van) InDesign nodig. Voor de Facebooklayer heb je het programma (en kennis van) Photoshop nodig. Als je de templates opent in de genoemde programma’s hebben we begeleidende teksten neergezet om je wegwijs te maken in de opmaak.

Wat kost een online promotietoolkit?

Deze bieden we alle deelnemende instellingen gratis aan. De eventuele productiekosten zijn voor eigen rekening.

Welke fysieke materialen kan ik inzetten?

Voor de offline campagne sturen wij in september een gratis promotiepakket. Alle deelnemende instellingen die bij het aanmelden van hun activiteit hebben aangegeven het pakket te willen ontvangen krijgen deze pakketten in september. 

Wat zit er in een offline promotietoolkit?

In het promotiepakket zitten Maand van de Geschiedenis-magazines en posters.

Wat kost een offline promotietoolkit?

Het offline promotiepakket is geheel gratis!

Wanneer zet ik het promotiemateriaal in?

De promotietoolkits mogen per 1 september ingezet worden.

Het programma van mijn activiteit is in de zomer nog niet definitief, wat nu?

Ook al moet je voor een promotiepakket je activiteit vóór 22 juli aanmelden, het programma van je activiteit hoeft dan nog niet definitief te zijn. Het systeem biedt de mogelijkheid je activiteit tot eind september te bewerken. Als wij de activiteit echter nog meenemen in onze uitingen, moet de belangrijkste informatie vóór 22 juli wel online staan.